آرشیو دی ماه 1399

تبليغ در گوگل، روش تبليغاتي هوشمندانه و هدفمند

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

چرا تبليغات در گوگل ادوردز مهم است؟

۲۸ بازديد

 

  همانطور كه شايد بسياري از شما بدانيد گوگل محبوب ترين و پر جستجو ترين موتور جستجوي جهان است كه بر طبق آمار روزانه بيش از 7 ميليارد جستجو در اين موتور جستجوي هوشمند انجام مي‌شود. پس به دور از انتظار نيست اگر تصور كنيم كه مشتري محصولات و خدمات ما در گوگل هستند.  به عبارت ديگر مشتري محصولات و خدمات ما در همان لحظه اي كه در گوگل اقدام به جستجوي عبارتي نزديك به محصولات و خدمات ما مي كنند نياز به ما دارند. بنابراين اگر ما بتوانيم با استفاده از هزينه تبليغات گوگل و يا سئو سايت در همان لحظه پيش چشم روي اين افراد قرار بگيريم بسيار محتمل است كه اين افراد اگر پاسخ درستي به نيازشان داده شود از كاربر بازديد كننده سايت ما به مشتري محصولات و يا خدمات ما تبديل شوند و موجوب افزايش فروش و در نتيجه آن افزايش درآمد ما شوند   .

 همانطور كه گفته شد براي قرار گرفتن در اولين و برترين جايگاه هايي كه ممكن است پيش روي افراد جستجو كننده محصولات و خدمات ما قرار بگيرد، مي توانيم از خدمات تبليغات گوگل ادوردز و يا سئو سايت بهره ببريم. 

سئو  

سئو سايت پروسه اي زمان بر اما نتيجه بخش است كه اگر به درستي در وبسايت شما پياده سازي  شود، مي تواند وب سايت شما را براي كلمات كليدي خاصي بهينه كرده و برترين جايگاه هاي گوگل را در آن كلمات به دست آورد. بسته به ميزان سختي و رقابتي كه در كلمات كليدي مهم براي شما جاري است پروسه سئو يك سايت مي تواند از چند هفته تا چند ماه طول زمان نياز داشته باشد. اما اگر به نتيجه برسد در صورت ادامه مستمر استراتژي‌ هاي آن بر روي يك سايت براي مدت زماني چندين ساله مي تواند سايت شما را در برترين جايگاه هاي نتايج موتور جستجوي گوگل قرار داده و در نتيجه آن موجب افزايش ترافيك ورودي به سايت شما و در نتيجه اين امر نيز موجب افزايش فروش و درآمد شما بشود. در اين بين براي كسب و كارهايي كه نمي توانند مدت زماني را براي انجام صحيح سئو روي سايت خود صرف كنند، گوگل يك راه ميانبر را پيشنهاد مي‌دهد كه همان استفاده از تبليغات گوگل است.

 تبليغات گوگل

تبليغ در گوگل همان راه ميانبري است كه از سوي گوگل به استارتاپ ها داده مي شود تا بتوانند در ازاي پرداخت مبلغي به گوگل نمايش در نتايج برتر اين موتور جستجو را از آن خود كنند. قيمتي كه به گوگل براي دريافت نمايش آن پرداخت مي‌شود به دو فاكتور اصلي و مهم بستگي دارد.

·        يكي قيمت در كلمات كليدي است كه از سوي كمپاني گوگل به صورت مزايده اي برگزار مي شود. در نتيجه سايتي كه در آن كلمه كليدي مبلغ بيشتري را پيشنهاد دهد به عنوان برنده دريافت نمايش جايگاه از سوي گوگل تعيين مي‌شود.

·        عامل مهم ديگري كه در تعيين قيمت كلمات كليدي و هزينه تبليغات گوگل تاثيرگذار است امتياز كيفي يك سايت است كه از سوي كمپاني گوگل براي هر سايت به صورت عددي بين 1 تا 10 در نظر گرفته مي شود. هرچه امتياز كيفي يك سايت عددي بزرگ‌تر بوده و به 10 نزديك‌تر باشد اين بدان معناست كه سايت در وضعيت بهتري قرار دارد و احتمال اينكه از بين رقبا بتواند نمايش در نتايج برتر موتور جستجوي گوگل را به دست آورد بيشتر خواهد بود.

 همان طور كه مي دانيد كاربران اينترنت زماني كه احتياج به يك محصول و يا دريافت خدمات داشته باشند به راحتي و با سرعت اقدام به جستجوي محصولات و خدمات خود در موتور جستجوي گوگل مي كنند و اگر شما اولين و بهترين سايتي باشيد كه به نياز آنها پاسخ مي‌دهد و بتوانيد با كيفيت ترين محصولات و خدمات ممكن را به آنها ارائه دهيد، اين احتمال كه شما را انتخاب كرده و وارد سايت شما شوند و از محصولات و خدمات شما استفاده نمايند بسيار زياد است. پس مي توان نتيجه گرفت مبلغي را كه شما بابت پياده سازي استراتژي هاي سئو بر روي سايت خود و يا هزينه تبليغات گوگل پرداخت مي كنيد در واقع يك سرمايه گذاري است و در صورت درست و بهينه به نتيجه رسيدن در اين اقدامات اين امكان كه چندين برابر هزينه انجام شده به شما برگردد بسيار زياد خواهد بود.