آرشیو مهر ماه 1399

تبليغ در گوگل، روش تبليغاتي هوشمندانه و هدفمند

پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

چرا تبليغ در گوگل، يك نوع تبليغات هدفمند محسوب مي شود؟

۳۷ بازديد

چرا تبليغ در گوگل، يك نوع تبليغات هدفمند محسوب مي شود؟

پايه و اساس همه تبليغات، معرفي محصولات و خدمات شما به مخاطبان است كه مي توانند با ديدن و يا شنيدن تبليغات شما مشتري محصولات و خدمات شم شوند. در تمامي روش هاي تبليغاتي، اعم از تبليغات در روزنامه، تبليغات تلويزيوني، تبليغات بنري، تبليغات در شبكه هاي اجتماعي و ... هيچ تضميني براي رسيدن به نتيجه دلخواه شما وجود ندارد. در واقع شما در تبليغات هزينه اي را با اميد به اينكه بتواند بازخورد مثبتي براي شما داشته باشد را صرف تبليغات مي كنيد. اما تبليغات گوگل چيست و چرا نسبت به ساير روش هاي تبليغاتي روشي هدفمند محسوب مي شود؟

 

تبيغات گوگل، هدفمند ترين نوع تبليغات

معايب ساير روش هاي تبليغاتي:

در تمام روش هاي تبليغاتي كه پيش تر به آن ها اشاره شد، محصول و خدمات شما به طيف گسترده اي از افراد نمايش داده مي شود. افرادي كه شايد هيچ علاقه اي به محصول و خدمات شما نداشته باشند. براي مثال تصور كنيد شما اراده دهنده خدمات قاليشويي و شستشوي فرش باشيد. تصميم گرفته ايد براي تبليغات كسب و كار خود و جذب مشتري بيشتر از تبليغات بيلبوردي  استفاده كنيد. با صرف هزينه بسيار زيادي بنر بزرگي در خياباني نسبتا شلوغ عكس و شماره تماس مربوط به كسب و كار شما را به خود اختصاص داده است. تبليغ شما روزانه در مقابل ديدگان هزاران نفر قرار مي گيرد. اما چند درصد افرادي كه تبليغ شما را مي بينند به خدمات شما علاقه مند هستند؟ قطعا مشترياني را از اي طريق جذب خواهيد كرد اما به نسبت هزينه اي كه براي اين نوع تبليغات مصرف كرده ايد بازخورد مناسبي دريافت نخواهيد كرد. چرا كه مشتريان شما در جامعه هدفي كه با اين نوع تبليغات هدف گرفته ايد قرار ندارند.

حالا تصور كنيد تبليغ و بيلبورد شما به هزاران نفر از افرادي نمايش داده شود كه به دنبال خدمات قاليشويي هستند؟  و تصور كنيد هزينه اين نوع تبليغات بسيار بسيار كمتر باشد و خود شما هزينه تبليغات را تعيين كنيد؟

تبليغ در گوگل، هدفمند ترين نوع تبليغات:

با تبليغ در گوگل محصولات و خدمات شما دقيقا به افرادي نمايش داده مي شود كه به دنبال محصولات و خدمات شما هستند. در مثال مربوط به قاليشويي، تبليغ شما فقط و فقط به افرادي نمايش داده مي شود كه عبارات مربوط به قاليشويي و شستشوي فرش را در گوگل جستجو كرده اند. پس از جستجو عبارات مرتبط با كسب و كار شما توسط كاربر، آگهي تبيغاتي شما به كاربر نمايش داده مي شود. شما مي توانيد خودتان متن تبليغاتي كه مي خواهيد كاربر پس از سرچ آن را مشاهده كند را بنويسيد، و متن آگهي تبليغاتي تا جايي كه از قوانين گوگل تخطي نكند، مي تواند هرچيزي كه خود شما مي خواهيد باشد.

تبليغات گوگل مشتريان شما ره به سمت شما هدايت مي كند

هزينه تبليغات در گوگل:

پس از نمايش آگهي تبليغاتي شما توسط گوگل به كاربر، اگر كاربر به آگهي تبليغاتي شما علاقه مند شود و بر روي آن كليك كند از بودجه تبليغات شما هزينه اي كسر مي شود. ولي در صورت كليك نكردن كاربر و فقط نمايش تبليغات شا توسط گوگل شما هيچ هزينه اي به گوگل پرداخت نخواهيد كرد. چرا كه نمايش تبليغات شما در گوگل رايگان بوده و فقط به ازاي كيك كاربر از شما هزينه كسر مي گردد.

بنابراين تبليغ در گوگل علاوه بر اينكه تبليغاتي بسيار هدفمند محسوب مي شود، اين امكان را نيز به شما مي دهد كه هزينه تبليغات را خود شما تعيين كنيد. شما مي توانيد تبليغات خود را با هزينه بسيار كمي شروع كنيد و براي شروع تبليغات گوگل نياز به سرمايه و يا پرداخت مبلغ قابل توجهي نداريد. ضمن اينكه در تبليغات گوگل شما مي توانيد با انجام اقداماتي هزينه هاي تبليغاتي خود را روز به روز كاهش دهيد. و همچنين در هر زماني كه بخواهيد تبليغات شما مي تواند متوقف شود و هزينه تبليغات شما در هر روز و ساعتي كه بخواهيد مصرف شود.

هدفمند بودن تبليغ در گوگل به دليل نشانه گيري دقيق مخاطبان و مشتريان شماست. در اين نوع تبليغات نه تنها شما عباراتي را كه ميخواهيد به هنگام سرچ كاربران، تبليغ شما نمايش داده شود را، انتخاب مي كنيد، بلكه مي توانيد دايره مخاطبان خود را از اين نيز دقيق تر كنيد و با انتخاب سن كاربر، جنسيت كاربر، لوكيشن و موقيعت جغرافياي كاربر، عدم نمايش تبليغات به گروه خاصي با محدود كردن آيپي و فيلتر هاي بسيار ديگري نشانه گيري مخاطبان خود را دقيق و دقيق تر كنيد. به اين دليل است كه تبليغ در گوگل، روشي تبليغاتي هوشمندانه و هدفمند براي صاحبين كسب وكارهاست و براي عقب نماندن از رقباي خود بهتر است شما هم همين امروز تبليغات گوگل خود را شروع كنيد.

تبليغ در گوگل، روش تبليغاتي هوشمندانه و هدفمند

۵۰ بازديد

گوگل-ادوردز

با افزايش هر روزه كاربران اينترنت و سرعت بالاي اينترنتي شدن كسب و كارها، رقابت براي ديده شدن هرچه بيشتر در گوگل هم بسيار پيچيده تر از گذشته شده. به خصوص پس  از شيوع ويروس كرونا در جهان، بسياري از كسب و كارهايي كه هنوز به صورت سنتي فروش محصولات و خدمات خود را داشته اند، وارد فضاي اينترنت شده اند و اين رقابت بيشتر از پيش شده است. تبليغ در گوگل يكي از روش هاي هوشمندانه براي پيشي گرفتن از رقبايتان در گوگل مي باشد و مي تواند همانند پلي، نقطه اتصال شما و مخاطبانتان در گوگل باشد.

در هر ثانيه 40 هزار جستجو در گوگل انجام مي شود. كاربران گوگل با سرچ هر كلمه و يا عبارت حداكثر 10 سايت را در صفحه اول مشاهده مي كنند. مسلما از ميان اين سايت ها، وب سايت هايي كه در رتبه هاي بالاتر و در حالت ايده آل، وب سايتي كه در رتبه اول گوگل قرار دارد شانس بيشتري براي جذب كاربران دارند. بر اساس آمارها 90% از كاربران تنها به سايت هايي مراجعه مي كنند كه در صفحه اول قرار دارند و اصلا وارد صفحه دوم گوگل نمي شوند. از ميان اين افراد نيز سهم بسيار زيادي از كاربران فقط بر روي لينك اول كليك مي كنند. اهميت قرار گيري در رتبه اول گوگل از آنجايي مشخص مي شود كه كاربران ورودي لينك اول گوگل از مجموع ورودي لينك دوم و سوم هم بيشتر است.

حالا تصور كنيد وب سايت شما نه تنها در سه رتبه برتر بلكه در صفحه اول گوگل هم قرار ندارد؟ قطعا براي موفقيت در كسب و كار اينترنتي خود بايد در رتبه هاي برتر گوگل حضور داشته باشيد. اگر شما به تازگي وب سايت خود را راه اندازي كرده ايد حتما مي دانيد كه قرار گرفتن در رتبه هاي برتر گوگل ممكن است بسيار پيچيده و زمان بر باشد. يكي از سريع ترين، هدفمند ترين و محبوب ترين روش هاي قرار گيري سايت ها در رتبه هاي برتر گوگل تبليغات يا همان گوگل ادوردز مي باشد.

با استفاده از تبليغات گوگل، شما مي توانيد كلمات و عباراتي كه ميخواهيد در ازاي سرچ آن ها توسط كاربران در رتبه هاي بالاي گوگل قرار بگيريد را به گوگل معرفي كنيد و حتي متن تبليغاتي كه كاربر پس از سرچ مشاهده مي كند را نيز مي توانيد به سليقه خود بنويسيد. پس از آن، اگر كاربران كلمات و عباراتي كه شما در نظر داشتيد را سرچ كنند، متن و آگهي تبليغاتي شما در جايگاه هاي برتر گوگل به كاربران نمايش داده مي شود و كاربران با كليك بر روي متن و آگهي تبليغاتي شما مي توانند وارد سايت شما شوند.

تبليغ در گوگل هيچ زماني را از شما نمي گيرد و به همين راحتي مي توانيد در عرض چند ساعت در رتبه هاي برتر گوگل قرار بگيريد. علاوه بر سريع بودن فرآيند قرار گيري در رتبه هاي برتر گوگل، تبليغ در گوگل مزاياي بيشمار ديگري نيز دارد كه باعث محبوبيت بسيار زياد اين روش تبليغاتي شده است. جالب است بدانيد كه 95% در آمد شركت گوگل از طريق تبليغات گوگل سايت هاي مختلف مي باشد.

با تبليغ در گوگل شما مي توانيد با هر تعداد كلمه و عباراتي كه مي خواهيد در رتبه هاي برتر گوگل قرار بگيريد. هزينه تبليغات گوگل كاملا در اختيار شماست و شما مي توانيد با هر ميزان هزينه اي كه مي خواهيد تبليغات خود را انجام دهيد. زمان نمايش تبليغات نيز توسط شما تعيين مي شود و تبليغات شما مي تواند در هر بازه زماني كه مي خواهيد فعال شود و در هر ساعتي كه بخواهيد غير فعال شود.

برخي گوگل ادوردز را با نام تبليغات كليكي گوگل مي شناسند. دليل اين موضوع اين مي باشد كه وقتي كاربري كلمات مرتبط به كسب و كار شما را در گوگل سرچ كند و آگهي تبليغاتي شما به كاربر نمايش داده شود فقط و فقط زماني از هزينه شما كسر مي شود كه كاربر بر روي لينك مربوط به سايت شما كليك كند و در واقع نمايش سايت شما در گوگل رايگان مي باشد. به همين دليل برخي به تبليغ در گوگل، تبليغات كليكي گوگل هم مي گويند.

تبليغ در گوگل به دليل هدفمند بودن، كنترل هزينه تبليغات گوگل و مزايايي كه پيشتر به آنها اشاره شد چند سالي هست كه در ايران نيز به يكي از روش هاي پر طرفدار تبليغاتي تبديل شده و افراد و شركت هاي بسيار زيادي براي تبليغات و قرار گيري در رتبه هاي برتر گوگل از اين روش استفاده مي كنند.